Pneumatiky určené na profesionálne použitie by sa mali vyznačovať najvyššou možnou kvalitou spracovania – bez akýchkoľvek ústupkov alebo kompromisov, pokiaľ ide o ich konštrukciu a použitú zmes.
Sú zodpovední za schopnosť bezpečne a včas dokončiť danú objednávku, ako aj znížiť náklady na prevádzku podniku. V Autos to vieme. U nás nájdete vybrané pneumatiky pre nákladné vozidlá a všetky stavebné stroje, v mnohých variantoch líšiacich sa značkou, účelom, ročným obdobím a ďalšími doplnkovými technickými vlastnosťami. Všetky pochádzajú od známych výrobcov z celého sveta a vyznačujú sa najvyššou odolnosťou za priaznivú kúpnu cenu.
Bezpečnosť na cestách a stavbách je prvoradou otázkou, ktorá by sa mala vždy považovať za prioritu. Úsporné pneumatiky najnižšej kvality, pochádzajúce z neoficiálnej distribúcie, sa zvyčajne vyznačujú nízkou odolnosťou a mnohými nebezpečenstvami súvisiacimi s ich konštrukciou. Väčšina pneumatík tejto triedy nespĺňa žiadne parametre uvedené na karte produktu, ani na štítku, v dôsledku čoho ich použitie môže viesť k explózii alebo delaminácii pneumatiky, najmä kvôli príliš nízkej nosnosti. Zle zložená zmes môže spôsobiť tvorbu charakteristických „hrbolčekov“ na pneumatike a nestabilná konštrukcia neposkytne dostatočnú oporu pri preprave najťažších stavebných materiálov. Z tohto dôvodu sú v našom obchode k dispozícii iba také pneumatiky, ktoré sa oplatí kúpiť v každom prípade. Zamerali sme sa na nasledujúce značky: Continental, Barum, Goodyear, Dunlop, Sava, Pirelli, Formula, Michelin, Orium a Hankook. A čo je najdôležitejšie - všetky ich ponúkame za konkurencieschopné ceny.
Pri výbere pneumatík sa oplatí venovať pozornosť druhu práce, ktorá sa s nimi vykonáva. Malé nákladné vozidlá na prepravu ľahkých nákladov majú odlišné požiadavky na pneumatiky a veľké súpravy, ktoré na jednej trase prechádzajú niekoľko tisíc kilometrov po európskych cestách, majú odlišné požiadavky. Prémiové pneumatiky sú ideálne na prepravu na medzinárodných trasách, pretože sú oveľa menej náchylné na opotrebovanie a kvalita zmesi použitej pri ich výrobe dokonale ochráni pred nechceným šmykom. Navyše, zmes v dobrých pneumatikách je zvyčajne oveľa odolnejšia, čo zaručuje zníženie nákladov na prevádzku dopravnej spoločnosti. Na takýchto trasách sa zvyčajne používajú celoročné pneumatiky, ale v prípade trás do škandinávskych krajín vám odporúčame kúpiť si pneumatiky určené na zimné obdobie. Na regionálnych trasách sa môžete rozhodnúť pre pneumatiky o niečo nižšej triedy, pretože nebudú vystavené takému intenzívnemu a nepretržitému používaniu na cestách celej Európy.
V stavebnej doprave je situácia úplne iná. V prípade vozidiel, ktoré nie sú schválené na cestnú premávku a vykonávajú prepravu iba v rámci staveniska, sa kladie dôraz na čo najlepšiu priľnavosť k zemi. Pneumatiky tohto typu majú zvyčajne výrazné a veľké bloky dezénu a nemôžu vyvinúť príliš vysoké rýchlosti.
V špecializovanej preprave sa kladie dôraz na čo najlepšie prispôsobenie pneumatík typu prepravovaného nákladu. Najťažšie a najmasívnejšie náklady vykonávané pomocou nadrozmernej alebo žeriavovej prepravy sa prepravujú na pneumatikách s najvyšším možným indexom nosnosti. Toto je ovplyvnené veľmi kompaktnou, masívnou konštrukciou pneumatiky a zosilnenými ramenami a prednou časťou každej z nich. Pneumatiky tohto typu sú zvyčajne určené pre nízke rýchlosti, najmä kvôli veľmi vysokému valivému odporu a vysokej teplote.
Pri výbere pneumatík na profesionálne úlohy by sa mala venovať osobitná pozornosť ich rozmeru. Jednotlivé modely sa líšia šírkou, vnútorným priemerom (ráfikom) a profilom vo forme percenta zo šírky. V niektorých variantoch výrobcovia uvádzajú aj informácie o vonkajšom priemere. Je dobré vedieť, že označenie pneumatík pre nákladné vozidlá a stavebné vozidlá má mierne odlišný vzorec ako označenie pneumatík určených pre osobné automobily, preto vám v prípade akýchkoľvek pochybností odporúčame kontaktovať našich zamestnancov. Pomôžu vám vybrať správnu pneumatiku pre konkrétne vozidlo. Pneumatiky, bez ohľadu na naše preferencie týkajúce sa spoločnosti alebo typu použitej gumovej zmesi, by mali spĺňať všetky požiadavky výrobcu daného vozidla týkajúce sa tejto prevádzkovej časti. Informácie o schválených rozmeroch sa zvyčajne nachádzajú na typových štítkoch, napr. vo výklenku dverí a v návode na použitie.
Použitie pneumatík nesprávnej veľkosti má niekoľko nepríjemných následkov:
1. nesprávne údaje rýchlomeru z dôvodu príliš veľkého alebo príliš malého vonkajšieho priemeru,
2. problémy s prevádzkou systémov riadenia trakcie alebo brzdenia,
3. vyššia spotreba paliva v prípade príliš širokých pneumatík, ktoré kladú príliš veľký odpor, a príliš malá trakcia v prípade príliš úzkych pneumatík.
Jednotlivé pneumatiky nákladných vozidiel sa líšia aj konštrukciou. Rozdiely existujú aj v mieste ich montáže. Pneumatiky na hnacej náprave by mali mať agresívny a výrazný dezén, ktorý dobre prenáša krútiaci moment na vozovku. Pneumatiky na prednej náprave by mali spĺňať najprísnejšie normy kvality. Pneumatiky na náprave prívesu by mali mať vyššiu nosnosť.
PNEUMATIKY IDEÁLNE PRE STAVEBNÚ DOPRAVU | ||
---|---|---|
ČÍSLO AUTA | POPIS | PRODUCENT |
275427 | 13R22.5 BD 200 M 156/160K TL M+S 3PMSF / POHON | Barum |
275426 | 13R22.5 BD 200 M 156/160K TL M+S / PREDNÉ | Barum |
292844 | 13R22.5 POHON ZAP/VYP 156/150K M+S / POHON | Vzorec |
292843 | 13R22.5 RIADENIE ZAP/VYP 156/150K M+S / PREDNÉ | Vzorec |
275435 | 315/80R22.5 BD 200 M 156/150K TL M+S 3PMSF / POHON | Barum |
275434 | 315/80R22.5 BD 200 M 156/150K TL M+S 3PMSF / PREDNÉ | Barum |
292869 | 315/80R22.5 RIADENIE ZAP/VYP 156/150K M+S TL / PREDNÉ | Vzorec |
292870 | 315/80R22.5 POHON ZAP/VYP 156/150K M+S TL / POHON | Vzorec |
Pozývame vás, aby ste si ešte dnes v Autos objednali pneumatiky pre nákladné vozidlá a stavebné stroje!