Viac ako 30 rokov na trhu

109 obchodov v 3 Štátoch

Dodanie 24h

14-01-2020

Inštalácia a spustenie kompresora klimatizácie

Nissens

Kompresor klimatizácie je srdcom klimatizačného systému. Jeho správna prevádzka a životnosť sú ovplyvnené správnou inštaláciou aj správnou prevádzkou ostatných prvkov klimatizačného systému a ich servisom. Porucha klimatizácie neznamená okamžite, že za poruchu môže samotný kompresor klimatizácie , pretože porucha môže byť spôsobená aj inými príčinami, ktoré sa nachádzajú mimo tejto časti – preto je pred inštaláciou nového kompresora najdôležitejšie zistiť príčinu poruchy starého zariadenia.



Kľúčové aspekty, ktoré treba zvážiť pri starostlivej a správnej inštalácii nového kompresora:

  • mala by sa určiť príčina poškodenia starého kompresora;
  • mala by sa vykonať vizuálna kontrola a posúdenie technického stavu klimatizačného systému vrátane posúdenia stavu kondenzátora (chladiča klimatizácie). V prípade výrazného poškodenia koróziou a defektov v žalúziách (lamelách) kondenzátora sa odporúča nainštalovať nový kondenzátor klimatizácie. Nedostatočná účinnosť starého kondenzátora klimatizácie môže spôsobiť prevádzku kompresora pri zvýšenom tlaku, „zahrievanie“ kompresora, jeho nadmerné zaťaženie a zrýchlené opotrebovanie alebo zadretie;
  • ak sa kompresor klimatizácie zasekne, aby sa odstránili piliny z kondenzátora a systému, odporúča sa nainštalovať nový kondenzátor klimatizácie – najmä v prípade kondenzátorov s paralelnou („komorovou“) konštrukciou, ktoré sú účinné, ale ťažko sa preplachujú a v ktorých sa piliny usadzujú;
  • Pri demontáži starého kompresora chráňte hadice vedúce ku kompresoru, aby sa do nich nedostali nečistoty;
  • Pred inštaláciou nového kompresora je potrebné klimatizačný systém dôkladne prepláchnuť chladivom R134a alebo špeciálnymi prostriedkami určenými na tento účel. Spoločnosť Nissens odporúča používať špeciálne prostriedky určené na preplachovanie klimatizačného systému, pretože sú oveľa účinnejšie. Potom sa uistite, že v systéme nezostal žiadny preplachovací prostriedok a systém vysušte. V prípade potreby systém vysušte dusíkom.
  • nový kompresor klimatizácie sa nedá prepláchnuť (!), rovnako ako sušičky, expanzné ventily alebo škrtiace trysky;
  • musia sa nainštalovať nové komponenty klimatizačného systému: sušička, expanzný ventil alebo škrtiaca tryska;
  • mali by ste skontrolovať množstvo oleja, ktorým je naplnený nový kompresor klimatizácie, a v prípade potreby upraviť množstvo oleja na úroveň požadovanú v danom aute. Pri dopĺňaní oleja použite vhodný typ oleja s príslušnou viskozitou podľa špecifikácií výrobcu automobilu;
  • potom ručne otočte hriadeľ kompresora približne 10-krát, aby sa olej v kompresore rovnomerne rozložil;
  • Pri inštalácii nového kompresora je potrebné dbať na to, aby sa do kompresora alebo systému nedostali žiadne nečistoty. Zátky na tryskách kompresora je potrebné odstrániť bezprostredne pred inštaláciou hadíc;
  • v rozobratých spojoch sa musia použiť nové O-krúžky a tesnenia;
  • Skontrolujte stav napínača remeňa pohonu kompresora, stav remenice alternátora a stav voľnobežky v prípade bezremeňových pohonov kompresora. Nastavte správnu polohu a napnutie remeňa pohonu kompresora. Vymeňte poškodené voľnobežky za nové;
  • klimatizačný systém musí byť naplnený v súlade s technickými postupmi pre opravy klimatizácií automobilov príslušným množstvom pracovnej kvapaliny podľa špecifikácií výrobcu vozidla;
  • Auto by malo byť ponechané niekoľko minút s bežiacim motorom, na voľnobežných otáčkach, so zapnutou klimatizáciou a kompresorom a mala by sa skontrolovať správna funkcia klimatizácie.