Pri našej práci sa stretávame s rôznymi názormi na testerov. Bohužiaľ, tieto informácie majú často len málo spoločného s pravdou. Rozhodli sme sa, že si z niekoľkých z nich urobíme prieskum a staneme sa legendárnymi BÚŠIČMI MÝTOV.
Diagnostický tester TEXA Navigator (A:0299244)
PRAVDA
V stále novších vozidlách sa inštaluje podstatne viac ovládačov na správu jednotlivých systémov a v dôsledku toho rastie aj dopyt po počítačovej diagnostike. Do takej miery, že už bez diagnostiky nie sme schopní vykonávať niektoré činnosti.
KLAMOSŤ
Výrobcovia multiznačkových testerov sa snažia uľahčiť prácu mechanikom, čo je vidieť na vývoji diagnostických programov smerom k ešte väčšej jednoduchosti a intuitívnosti. Dá sa s istotou povedať, že multiznačkové testery sa určite používajú jednoduchšie ako napríklad OEM zariadenia. Samotné multiznačkové zariadenia majú tiež rozsiahle popisy vykonávaných činností alebo testov. Okrem toho v nich nájdeme návrhy na opravy, čo v kombinácii s rozsiahlym technickým bulletinom vyžaduje, aby sme si len prečítali pokyny a riadili sa nimi. Okrem toho sa zákazník pri kúpe testera v sieti Autos môže spoľahnúť na:
S trochou humoru by sa dalo povedať, že ak mechanik vie hrať pasjansu vo Windowse, bude vedieť obsluhovať aj diagnostický tester!
KLAMOSŤ
Používanie vlastného testera znamená nielen úsporu 200 – 300 PLN čistého za pripojenie počítača v servisnom stredisku. Často tiež ušetrí:
Ak spočítame vyššie uvedené body, ukáže sa, že kúpa diagnostického testera sa vyplatí v priebehu niekoľkých alebo maximálne desiatich mesiacov. A to aj pri malom vozovom parku.
Diagnostický tester Delphi
(A: 461470)
KLAMOSŤ
Okrem zjavnej výhody lokalizácie porúch pomocou diagnostiky porúch musíme vedieť, že mnohé opravárenské činnosti vrátane mechanických vyžadujú použitie diagnostického počítača, napr.:
V skutočnosti je to len malá časť z celého zoznamu procesov, ktoré vyžadujú použitie.
POLOVIČNÁ PRAVDA
Zariadenia viacerých značiek majú funkcie rozdelené na bezpečné a interferujúce s ovládačmi. Tie druhé sú dostupné až po odomknutí tzv. expertného režimu. Ak sa chceme cítiť bezpečne, jednoducho... nezadávajte kód. Zariadenie nás vždy bude informovať, že daná funkcia môže vykonávať zmeny v elektronike a vyžiada si potvrdenie špeciálnym kódom.
KLAMOSŤ
V prvom rade sú falšované výrobky nelegálne (ak si to chcete overiť, požiadajte predajcu, aby na faktúre uviedol predaj softvéru od značiek Scania, Volvo alebo inej značky).
Taktiež sa vystavujete následkom porušenia autorských práv. Neexistuje pre ne žiadna podpora a novú licenciu si nekúpite. Takže stačí malá aktualizácia softvéru ovládačov v nákladnom vozidle a tester sa stane nepoužiteľným. Použitie falzifikátu tiež riskuje poškodenie ovládačov. To často znamená, že jediný spôsob, ako ich opraviť, je výmena riadiacej jednotky za nový softvér v servise (t. j. drahé).
KLAMOSŤ
Všetky dostupné multiznačkové testery, ktoré si môžete kúpiť v obchode Autos, fungujú offline, avšak kvôli napr. veľmi bohatým technickým údajom niektoré z nich vyžadujú internet (napr. KTS Bosch Truck alebo Jaltest ). To znamená, že môžete jednoducho diagnostikovať, kalibrovať a programovať zariadenia bez pripojenia k sieti a internet je vhodné mať iba vtedy, keď potrebujete poradiť.
KLAMOSŤ
Každá nová aktualizácia obsahuje niekoľko tisíc technických údajov a stovky ďalších funkcií nielen v najnovších vozidlách, ale aj v tých, ktoré jazdia na našich cestách už roky. V aktualizácii pre staršie vozidlá to určite môžete očakávať. Dôrazne vám to odporúčame!